..........

Výlet

17. srpna 2016 v 19:20 | anita barrasa |  101 cílů za 1001 dní
Poprvé se mi za celé prázdniny podařilo vytáhnout bratra s otcem někam mimo naši vesnici. Otec protáčel panenky nad tím, že je někdo schopný ujet na kole víc jak kilometr a docela nerad se vzdával svého pohodlného místečka doma před televizí, kde byl rozhodnut strávit dovolenou. Případně, když už někam vyrazit, tak učinit pár kroků od domu k autu - nehodlá se totiž namáhat i při cestě ke kamarádovi, který bydlí jen o pár ulic dál. Tentokrát mu to ale neprošlo. Mít aktivní dceru jako jsem já se holt nevyplácí.

V brzkých ranních hodinách jsme tedy nasedli na kola a vydali se do Frýdlantu. Před pár lety jsem znala každý kout tohoto města, navštěvovala zdejší školu a když už mě k návštěvě nenutil účel vzdělávání, poctivě jsem trénovala na kurtech u zámku. A nejraději jsem se procházela centrem nebo naopak přírodou periferií a přemýšlela. V posledních letech jsem tu ale moc času nestrávila, jen se mi každodenní ranní cestou na krátkou chvíli město mihlo okýnkem vlaku.

Proto se naším věrným průvodcem stal bratr. Pouť jsme započali na rozhledně, ze které však nebylo vidět více než koruny stromů a vzdálená pole a hory, které nám poté lemovaly cestu do zalidněných částí města. Mířili jsme však jiným směrem - musím přiznat, že cíl výletu byl dost egoistický a o to více jsem se divila, že se k tomu bratr a otec snížili. Ve své výzvě 101 cílů na 1001 dní jsem si zvolila hned několik bodů, které se daly splnit právě tady a právě teď. Uznávám, že vyhlídka návštěvy 3 muzeí zrovna zábavná nebyla, ale nakonec se ukázalo, že zvídání po tajemstvích železnice, na které denně cestujeme, v Železničním muzeu rozhodně nabídlo i nové poznatky. Nebo pohled do dob Albrechta z Valdštejna, tehdejšího bydlení či poznání starých řemesel v obou Městských muzeích v budově radnice i nedalekého Špitálku.

Dominantou města je bezesporu gotický hrad a renesanční zámek Frýdlant stojící na čedičové skále v obležení stromů nad řekou Smědou. Pár chvil jsem strávila hledáním toho správného úhlu, jak bych tuto stavbu zvěčnila, nakonec jsem ji našla u mostu nedaleko Zámeckého pivovaru, kde jsme uhasili žízeň a hladové krky po únavném dni.

A zatímco zbytek rodiny se zase vracel domů, mě ještě před odjezdem čekalo setkání s bývalými spolužáky. Sedli jsme si před bývalou školu na nové lavičky, prohlíželi si změny, které nastaly od dob, kdy jsme ještě byli studenty a povídali si o tom všem, co se odehrálo, když jsme se neviděli. Bylo osvěžující zase všechny vidět. Viděla jsem i K. a zodpověděla si otázky, které jsem mu kladla v dopise. Nepochybně umí lépe česky a studuje dokonce gymnázium - dopadl líp než já, no jo, matematik! Vzhledově se tolik nezměnil, ale stejně je znát ta časová prodleva od doby, kdy jsme se viděli naposledy. Připadalo mi, že už si nemáme co říct, stejně jako s některými dalšími bývalými spolužáky, kromě mých tehdejších přátel. Přesto jsem ráda, že jsem viděla, i když na dlouhou dobu naposled. Ale tak už to bývá. Lidé přicházejí a zase odcházejí.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Johnny | Web | 17. srpna 2016 v 22:29 | Reagovat

Tak to bohužiaľ s tými starými spolužiakmi je. Tiež som si nedávno všimol, že s toľkými ľuďmi, pred ktorými som kedysi nemal žiadne tajomstvá, s ktorými som každý večer chodil von, ktorí ma dovliekli spoza železnice, keď som si na Vianoce zlomil nohu, a do ktorých som prípadne niekedy bol až po uši zamilovaný... si už dnes skoro nemám čo povedať. :-x
Trochu ma to deprimuje.
A na veselšiu nôtu... tiež zbožňujem cyklotúry :-D

2 Vlasta | Web | 18. srpna 2016 v 8:47 | Reagovat

Frýdlantský zámek je parádní, byla jsem tam asi před rokem a moc se mi líbil, jeden z nej zámků vůbec!

3 Anita | E-mail | Web | 18. srpna 2016 v 20:05 | Reagovat

To já se svými bývalými spolužáky to mám ještě zdaleka horší..Všichni se navzájem jen pomlouvají a chodí okolo sebe s frňákem nahoru. Takový jsou lidi. :D Jinak ve Frýdlantě jsem byla už hodněkrát, rodné městečko mé máti..:) Můžu mít otázečku? Odkud přesně z Libereckého kraje jsi?

4 Anita Barrasa | E-mail | Web | 19. srpna 2016 v 11:04 | Reagovat

[3]: Z Višňové - nedaleko Frýdlantu :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.